Ekonomi

Southwest, hisselerdeki düşüşün ardından Jefferies tarafından Hold seviyesine yükseltildi

Çarşamba günü, Southwest Airlines Co. (NYSE:LUV) Jefferies’den güncellenmiş bir hisse senedi notu aldı, Underperform’dan Hold’a geçti ve fiyat hedefi bir önceki 20.00 $’dan 28.00 $’a yükseldi. Revizyon, Southwest’in hisselerinin önceki gün önemli bir düşüş yaşamasının ardından geldi.

Derecelendirme ve fiyat hedefindeki ayarlama, Southwest’in son dönemdeki performansına ve piyasa koşullarına bir yanıt niteliğinde. Analist, havayolu şirketinin hisse senedi fiyatında önceki gün yaşanan %15’lik düşüşün bir dengelenme noktasını temsil edebileceğini belirtti. Yorumda, 2024 yılı için başlangıçtaki iddialı mevcut koltuk mili başına gelir (RASM) projeksiyonlarına ilişkin şüphecilik vurgulandı ve bu da talebin potansiyel olarak fazla tahmin edildiğini gösterdi.

Boeing 737 MAX uçaklarının sayısındaki azalmanın mevcut koltuk millerini (ASM) yüzde 1 ila 1,5 puan etkilemesi bekleniyor. Ancak, bu durum en yoğun yaz sezonu dışında bir miktar hafiflemektedir. Southwest’in yakıt hariç kullanılabilir koltuk mili başına maliyetinin (CASM-ex) %7,7 oranında artacağı tahmin edilmektedir; bu oran önceki tahminler olan %6-7’den biraz daha yüksektir. Bu kısmen havayolunun maliyetleri yönetmek için işe alımlarını ayarlama stratejisinden kaynaklanmaktadır.

Analist ayrıca Southwest’in serbest nakit akışının (FCF) iyileşmesinin beklendiğine dikkat çekti. Southwest’in hisselerinin 2025 yılı için öngörülen 3,1 milyar dolarlık faiz, vergi, amortisman ve yeniden yapılandırma veya kira maliyetleri (EBITDAR) öncesi kazancının 5,4 katı olarak değerlenmesi, 28 dolarlık yeni fiyat hedefini destekliyor. Bu değerlemenin S&P 500’e kıyasla %60 iskontolu olduğu ve üç yıllık ortalamayla uyumlu olduğu düşünülüyor.

Jefferies’in güncellemesi, Southwest’in finansal sağlığı ve piyasa pozisyonuna ilişkin gözden geçirilmiş bir görünümü yansıtıyor ve şu anda hissenin yatırım potansiyeli konusunda daha nötr bir duruşa işaret ediyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu